JAK PRACOVAT Z DOMOVA...
Práce na tzv. "Home Office" je fenoménem aktuální doby a rovněž celkem rozumnou reakcí některých zaměstnavatelů na situaci, jež je spojena s Covidem. To slovo na "C" v tomto příspěvku rozhodně nechci víc řešit a ani po Vás nechci, abyste se v souvislosti s ním nějak rozčílili či znepokojili. Prostřednictvím tohoto postu Vám primárně chci předat pár vlastních tipů pro efektivnější práci z domova a také se s Vámi podělit tím pádem o skutečnost, jak to vlastně celé zvládám a co mi případně pomáhá. Jsem přeci jenom stále raději a zvyklá vykonávat práci ve své kanceláři, s lidmi (kolegy a klienty).
Pracovat a hovořit s lidmi v přímém kontaktu mi dávalo vždy větší smysl než komunikace na dálku, avšak i já jsem ráda, že mám zkušenost právě s prací na Home Office a mohu si tak, na základě vlastní praxe potvrdit, že se jedná o celkem náročnou disciplínu a také, že pro práci v mém oboru (sociální sféra) je práce v blízkosti dalších osob stále tou lepší variantou. Pojďme však spolu i nadále držet za jeden provaz, spolupracovat v blízkosti i na dálku a předávat si navzájem tipy a sílu.
MÉ TIPY PRO EFEKTIVNĚJŠÍ PRÁCI NA HOME OFFICE
- Vstávat pravidelně a ve stejný čas má smysl! Díky brzkému vstávání mám pocit, že budu mít delší den. Díky tomu, že nemusím během Home Office řešit přesun do práce, si mohu dopřát i chvilku pro sebe. Tím vším si navodím samozřejmě pozitivnější mysl.
- Uvařit si dobrou kávu/ lahodný čaj a připravit si snídani je základním a úspěšným krokem. Doporučuji kávu ze Starbucks a čaje značky BASILUR. Také je dobré si na stůl připravit karafu s vodou. Pitný režim je zkrátka důležitý! Co se týče snídaně, měli byste zvolit takovou, aby Vás zasytila a neměli jste tendence chodit často k lednici.
- Obléct se i doma pohodlně, avšak trochu reprezentativněji než obvykle, je prostě chytrý tah. Nepřekvapí Vás tak náhlý videohovor od Vašeho kolegy či nadřízeného. Ženy by se mohly i doma trochu nalíčit, aby si připadaly dobře. (Já osobně se právě díky líčení cítím vždy slavnostněji a profesionálněji.)
- Vyvětrat a připravit si prostor jen na práci je záchytným bodem. Pokud možno vyvarujte se práci v ložnici. To je místo, kde se odpočívá a (nikdy) nepracuje! Já mám výhodu, že mám pracovní stůl v obývacím pokoji, u okna. Mám tak zajištěnou vlastní "domácí" kancelář, ve které se cítím pohodlně.
- Napsat si seznam pracovních úkolů je zapotřebí. TO DO LISTY jsou (budou) stále v kurzu a opravdu pomáhají! Prostě, co není psáno, není tak moc závazné a důležité...
- Přistupovat k práci pokud možno systematicky, logicky a věcně je přínosem. Je dobré si tedy nejprve promyslet jednotlivé úkoly vedoucí ke stanoveným cílům a následně je plnit dle jejich priority.
- Je dobré si po splnění úkolu barevně označit, že je hotovo! Mizející povinnosti osvobozují naší mysl a barvičky tomu dávají punc estetična.
- Dopřát si alespoň malou pochvalu = nutnost!
- Při práci z domova lze vyzkoušet nové metody v praxi, na které při shonu v kanceláři není obvykle čas. Já doma často aplikuji metodu POMODORO, která je super!
- Udržovat kontakty s kolegy je motivující a povzbuzující! Je dobré vědět, že v tom všem nejste sami! Případná prosba o pomoc/ sdílení dobrého i špatného - není rozhodně ostudou!
- Dodržování pracovní doby je také nutností. Není dobré pěstovat si pocit, že musíme udělat o tucet úkolů víc než obvykle, a to jenom proto, že jsme doma!
- Po práci je dobré cvičit, uvařit na zítřejší polední pauzu, dát si vanu, zkrátka cokoliv, co je mimopracovně žádoucí...
Jak přistupujete k práci z domova Vy?
Máte nějaký vlastní tip/ trik či rituál?
Napište mi!
Předem děkuji za veškeré reakce a Vaše tipy!
Napsali jste mi krásné reakce na tento příspěvek.
Moc děkuji!