#JAK NA SÍTĚ

08.05.2020

Dalo by se říci, že jsem "sociální" i v digitálním slova smyslu. Mám Facebook, E-mail, Twitter, Skype, YouTube, Instagram, LinkedIn i vlastní blog. Tyto aplikace a stránky jako takové mi umožňují komunikaci se svými nejbližšími, ale i s lidmi vzdálenějšími, cizími. Mohu se rovněž spojit s potencionálními budoucími zaměstnavateli a případně obchodními partnery, a to kdykoliv, obzvlášť však v těchto časech, kdy je osobní kontakt nedoporučován.

Uvědomuji si, že sociální sítě se dají využít pro volnočasové aktivity a rovněž použít primárně a záměrně jako marketingový nástroj, čemuž se aktuálně v tak velké míře prozatím nevěnuji.

Pokud má však člověk mnoho sledujících, může si vydělávat jen tím, že ve svých příspěvcích označí různé firmy, zveřejní fotografii s výrobky, udělá si vlastní kampaň nebo jen vyzkouší za recenze produkty, které ho oslovují, popřípadě prezentuje vlastní podnik, myšlenku či vlastní osobu za účelem reklamy a sebeprezentace.

O tom, jak se sociální sítě dají využít jako reklamní nástroj i jako možný zdroj financí se píše právě v knize s názvem "Jak na sítě".

"Jak na sítě" napsala Michelle Losekoot spolu s Eliškou Vyhnánkovou. 

Michelle Losekoot aktuálně působí v oblasti marketingu více než deset let. Vymýšlí různé strategie pro své klienty, pomáhá jim s tvorbou obsahu, věnuje se copywritingu a realizuje školení. Pomáhala s propagací například značkám a firmám jako PUMA, Česká spořitelna, DHL, ČT či Nestlé. 

Eliška Vyhnánková se věnuje již devět let vzdělávání, už devět let učí firmy, jak mají používat ke svému podnikání právě sociální sítě. Má za sebou stovky seminářů a má stovky klientů. Mezi nejznámější patří například ČSOB, Česká spořitelna, CzechTourism, Člověk v tísni, Unipetrol či O2 Czech republic.

Kniha "Jak na sítě" seznámí čtenáře s tím, jak by správná sebeprezentace měla vypadat. Naučí, jak prodávat těm, kteří nepřišli za účelem nakupovat, a jak psát pro lidi, kteří ani nechtějí číst. Díky knize lze pochopit, koho a jak můžeme na různých sítích oslovit. Dále čtenáře naučí, jak si osvojit potřebné strategie a jak se zaměřit na to, jak daná kampaň funguje a jaký má vývoj. 

Díky knize se lze také naučit, jak si vybudovat svou loajální komunitu, jak prosadit značku nebo zvýšit prodej výrobků a služeb. "Jak na sítě" však vedle mnoha dílčích postupů a příkladů přináší i něco mnohem hlubšího a univerzálnějšího: naučí člověka o sociálních sítích alespoň přemýšlet, a to tak, aby už žádné další návody nepotřeboval. Kniha se opírá o čtyři základní strategické a vhodně zakomponované kroky, a to kroky: zaujmi, naslouchej, vyprávěj a vyhodnocuj.

Podle mého názoru je kniha "Jak na sítě" zajímavá a čtivá (ač se jedná o knihu o marketingu a sociálních sítích). Kniha dle mého názoru osloví čtenáře především tím, že se v knize objevují zejména příklady z praxe. Kniha dále zaujme vizuálem, ilustrací a celkovým zpracováním a vtipem. Z knihy jako takové sálá nadčasovost, protože ač se může vše na sítích dál vyvíjet, každý marketér, podnikatel, freelancer i influencer, bude vždy muset svým sledujícím a zákazníkům poskytovat služby tak, aby je i nadále zaujal a poslouchal. Dále, aby jim vyprávěl vlastní příběh a příběh o svých výrobcích a službách. Také je nutné, aby člověk neustále uměl svou práci vyhodnocovat. V knize uvedené čtyři strategické principy tedy dle mého názoru nikdy nevyjdou z módy. 

Knihu "Jak na sítě" lze koupit ve formě tištěné knihy, E-knihy i audioknihy. Na webových stránkách si může zájemce rovněž prohlédnout ukázku, aby nekupoval "zajíce v pytli". Na webových stránkách také lze objednat školení pro firmy, přihlásit se do probíhajících kurzů či kontaktovat autorky této knihy.

A co Vy a kniha "Jak na sítě"?

A co Vy a sítě?

Napište mi!

PODÍVEJTE SE NA OFICIÁLNÍ STRÁNKU, KDE SI MŮŽETE KNIHU PROHLÉDNOUT I ZAKOUPIT...

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY NA BLOGU...

Přečtěte si, co je nového!
 

Ten čas opravdu letí! Další měsíc už je zase u svého konce a já mám pocit, že trval pouze týden! Můj pocit možná pramení z toho, že se ocitám opět v nekonečném koloběhu událostí, výzev a úkolů. A také možná pramení z toho, že jednotlivé dny se zdají již být poněkud veselejší!

#Z KOKOSU...

24.05.2020

Přesně před rokem jsem díky bezcílnému brouzdání na netu narazila na E-shop zkokosu.cz. Tento E-shop se mi ihned zalíbil. Jeho hlavním úkolem je prodávat kokosové misky z kokosových skořápek, které pocházejí z Bali.

V rámci plnění studijních povinností jsem si vyzkoušela poprvé vést svůj tým od začátku do konce projektu a také odvysílat živě svůj první webinář v životě. Dnes bych se s Vámi chtěla podělit o své dojmy z této školní skupinové práce, která velmi obohatila můj život v "éře Covidu-19"...